Lázár szerint a magyar fiatalok nem kapnak jobb ajánlatot Nyugat-Európában annál, mint amit például Debrecenben kínálnak
A minisztert arról kérdezték, hogy szerinte miért nem Magyarországon képzeli el a jövőjét sok fiatal.
A minisztert arról kérdezték, hogy szerinte miért nem Magyarországon képzeli el a jövőjét sok fiatal.
Érti vajon a kommunistázó Lázár János, hogy amikor Novák Katalin az Alkotmánybírósághoz továbbítja a kastélytörvényt, akkor azt Orbán Viktor engedélyével teszi? – kérdezi szerzőnk. Vélemény.
Más-más attitűddel, de egyszerre lett kihívója Karácsony Gergely főpolgármesternek Lázár János és Vitézy Dávid. Bár utóbbi még nem jelentette be, hogy az LMP jelöltjeként ringbe száll-e a városvezetői posztért, máris megindult a kombinálás, kinek okozhatna ezzel nagyobb károkat. Lázár eközben a bérleteket használja gyújtósnak Karácsony ellen.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere elfogadná a közlekedési miniszter javaslatát a tarifaközösségre, bár ezt Lázár Budapesten kívül másnak nem ajánlotta fel konkrétan.
Jól jön Botka László polgármesternek, hogy az önkormányzati választás előtt ekkora ipari fejlesztést mutathat fel – noha korábban pont a fenntarthatóság fontosságával érvelt, hogy miért nem érkezik ilyen projekt a városba.
A helyjegyek másodosztályon a nem InterCity minőségű szolgáltatás esetén változatlanul 300 Ft-ba fognak kerülni.
A VEKE azt mondja, Lázár javaslata annyiba kerülne, amit nem tud Budapest kifizetni. A Közlekedő Tömeg szerint Lázár arra tett javaslatot, hogy az utasok egy "kormánypárti" vármegyebérlet, és egy "ellenzéki" Budapest-bérlet közül válasszanak.
Lázár felvetette, a BKK-járatokon fogadják el az országos- és vármegye bérleteket, cserébe a MÁV, HÉV és Volánbusz városhatáron belüli részein elfogadják a BKK-bérleteket. Karácsony Gergely szerint ez jó irány, de nagyon komoly számításokra van szükség, és fontos, hogy a bevételeket elfogadható módon osszák meg.
Az agglomerációban élők egy része csaknem 60 százalékkal többet fizethet az új rendszerben.
Márciustól élnek a változások.
Budapest kasszájának csúnya mélyütés lenne Lázár János ajánlatát elfogadni, de nem csak erről szóltak a miniszter bejelentései. Most szinte minden azzal van tele, hogy Budapest közlekedése hogyan alakul át, de a kedvezményrendszer átalakítása és a napijegyek bevezetése is nagyon sokakat fog érinteni.
Lázár szerint a jövőben Debrecenben épül fel a vidék fővárosa, ehhez pedig a kormány 700 milliárd forintnyi beruházással járul hozzá, aminek a java azt szolgálja, hogy a városban épült vagy épülő gyárakat megközelíthessék, mert például 50 ezer új munkást is mozgatni kell. Lázár megnyugtatott mindenkit: alkotmányos jog, hogy eljusson a magyar A pontból B pontba. A Budapest-bérlet megszűnik, bár Lázár jelezte: „a kormány nem akarja szívatni sem a főpolgármestert, sem a budapestieket".
Ehhez még azért Novák Katalinnak is lesz egy-két szava.
Komolyan gondolja Lázár János, hogy 22 év után nem méreti meg magát egyéni jelöltként csongrád-csanádi választókerületében – mondják az őt ismerők. De mi állhat a váratlan és meglepő döntés mögött? Politikai nyilatkozatai vagy miniszteri döntései megharagíthattak valakit? Ha Lázár valóban két-három lépéssel mindig előre tervez, okozhat még meglepetést – Hódmezővásárhelynek és a Fidesznek is.
Lázár János 2026-ban egyéni jelöltként már nem fog indulni a választásokon, Hódmezővásárhely polgármestere pedig hosszú kommentben fakadt ki ellene. Márki-Zay azt kérte Lázártól, hogy ha nem indul el, akkor legalább ne akadályozza Hódmezővásárhelyt.
Azt írta, egyéni parlamenti képviselő nem, de politikus marad.
Szerinte a köztársasági elnök félreértett valamit.
Nagy Bálint szerint egyébként nincs baj, aki szeretné március 1-je után használni a HÉV-et, az tud vásárolni országbérletet vagy vármegyebérletet.